Ok. W takim razie do tych sportów jakie najlepiej kupić sprężyny ? eibach -30mm ? -35mm ?.
[O1] ABS, ASR, ESP - blokowanie kół nienapędowych
Zwiń
X
-
[O1] ABS, ASR, ESP - blokowanie kół nienapędowych
Z tego co wyczytałem na forum i innych stronach:
ASR - blokowanie hamulcami kół napędowych w celu poprawienia trakcji
ESP - redukowanie mocy przekazywanej na koła napędowe przez zredukowanie mocy silnika
Teraz pytanie: moja Octavia ma coś takiego, że przy ruszaniu odczuwalny jest zgrzyt i przyhamowanie tylnego prawego koła (pisałem już o tym w innym wątku). Na początku myslałem, że to zapieczone zaciski, ale zgrzyt słychać dopiero po pełnym obrocie koła - jakby zacisk na chwilę się zacisnął. Wczoraj odpiąłem bezpiecznik od ABS i jak ręką odjął - przejechałem kilka kilometrów i przy ruszaniu nie było przychamowywania tylnego koła.
Wydaje mi się zatem, że system ABS lub inny z nim powiązany odpowiedzialny jest za przyhamowywanie... ale jak to możliwe skoro ESP nie wykorzystuje hamulców, a ASR działa tylko na koła napędowe... właściwie do końca nie wiem, czy mam ASR... (ESP chyba w ogóle u mnie nie ma, bo nie mam wyłącznika na konsoli środkowej).
Macie pomysł co to u mnie może być? Planuję wymienić piastę prawą i czujnik ABS, bo po lewej (tył) piasta bbyła wymieniana i tak sobie myślę, że szczeliny w tym kołnierzu od ABS z lewej są większe - brak rdzy - niż po prawej i może system ABS troszkę wariuje i przyhamouje jedno z kół przy ruszaniu.... ale to nadal nie jest koło napędowe.... no chyba, że mam 4x4 Pomóżcie w rozwiązaniu zagadki._________________
Octavia II: BSE 1.6 MPI 102 KM
Octavia III: CHPA 1.4 TSI 140 KM
_________________
-
-
Zamieszczone przez chermanESP - redukowanie mocy przekazywanej na koła napędowe przez zredukowanie mocy silnikaZamieszczone przez chermanprzy ruszaniu odczuwalny jest zgrzy
Komentarz
-
-
No i wszystko się wyjaśniło... choć mój polecony mechanik sugerował już wymianę pompy ABS, udałem się do firmy bardziej renomowanej (AutoArs - Szczecin, Krakowska). Tam po oględzinach okazało się, że czujniki ABS sa źle zamontowane (dokładnie przyklejone, a nie przykręcone) i mają nierówną odległość od pierścieni ABS. Z tą komputer głupiał gdy ruszałem. Do końca nie wiadomo co chciał zrobić, ale efektem było to, że mprzyhamowywał tylne koło.
Wyjaśniło się również co mam w samochodzie - ABS+EDS._________________
Octavia II: BSE 1.6 MPI 102 KM
Octavia III: CHPA 1.4 TSI 140 KM
_________________
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez chermanASR - blokowanie hamulcami kół napędowych w celu poprawienia trakcji
ESP - redukowanie mocy przekazywanej na koła napędowe przez zredukowanie mocy silnika
Działanie ASR polega na zdjęciu przez sterownik komputera części momentu obrotowego przekazywanego na koła (czyt. chwilowym osłabieniu mocy silnika), tak aby pozostawały one na granicy przyczepności i było możliwe ruszenie z miejsca bez buksowania kołami w miejscu. ASR działa również podczas jazdy i też gdy wykryje poślizg kól napędowych to tak steruje momentem obrotowym przekazywanym na te koła że pozostaja one na granicy przyczpności ale nie buksują. Podczas pracy ten system nie korzyta z pomocy układu hamulcowego.
Jeśli zaś chodzi o ESP to tu podstawowe naczenie ma sterownik ABS, bo przez niego, do poszczególnych kół (WSZYSTKICH), płyną impulsy mówiące które z kół należy przychamować (tu pracują hamulce!!) aby auto powróciło na zadany tor jazdy. ESP nie redukuje mocy silnika a jedynie przychamowuje poszczególne koła. Moc silnika redukowana jest podczas pracy układu ASR.
P.S. Jesli nie masz włacznika/wyłacznika ESP to nie masz tego systemu. Masz zapewne tylko ABS, ASR i EDSCzarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rogozTytułem uzupełnienia - w przypadku samochodów z ESP jego wyłączenie powoduje także dezaktywację ASR_________________
Octavia II: BSE 1.6 MPI 102 KM
Octavia III: CHPA 1.4 TSI 140 KM
_________________
Komentarz
-
Komentarz