Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] ABS, ASR, ESP - blokowanie kół nienapędowych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] ABS, ASR, ESP - blokowanie kół nienapędowych

    Ok. W takim razie do tych sportów jakie najlepiej kupić sprężyny ? eibach -30mm ? -35mm ?.

  • #2
    [O1] ABS, ASR, ESP - blokowanie kół nienapędowych

    Z tego co wyczytałem na forum i innych stronach:

    ASR - blokowanie hamulcami kół napędowych w celu poprawienia trakcji
    ESP - redukowanie mocy przekazywanej na koła napędowe przez zredukowanie mocy silnika

    Teraz pytanie: moja Octavia ma coś takiego, że przy ruszaniu odczuwalny jest zgrzyt i przyhamowanie tylnego prawego koła (pisałem już o tym w innym wątku). Na początku myslałem, że to zapieczone zaciski, ale zgrzyt słychać dopiero po pełnym obrocie koła - jakby zacisk na chwilę się zacisnął. Wczoraj odpiąłem bezpiecznik od ABS i jak ręką odjął - przejechałem kilka kilometrów i przy ruszaniu nie było przychamowywania tylnego koła.

    Wydaje mi się zatem, że system ABS lub inny z nim powiązany odpowiedzialny jest za przyhamowywanie... ale jak to możliwe skoro ESP nie wykorzystuje hamulców, a ASR działa tylko na koła napędowe... właściwie do końca nie wiem, czy mam ASR... (ESP chyba w ogóle u mnie nie ma, bo nie mam wyłącznika na konsoli środkowej).

    Macie pomysł co to u mnie może być? Planuję wymienić piastę prawą i czujnik ABS, bo po lewej (tył) piasta bbyła wymieniana i tak sobie myślę, że szczeliny w tym kołnierzu od ABS z lewej są większe - brak rdzy - niż po prawej i może system ABS troszkę wariuje i przyhamouje jedno z kół przy ruszaniu.... ale to nadal nie jest koło napędowe.... no chyba, że mam 4x4 Pomóżcie w rozwiązaniu zagadki.
    _________________

    Octavia II: BSE 1.6 MPI 102 KM
    Octavia III: CHPA 1.4 TSI 140 KM
    _________________

    Komentarz


    • #3
      cherman, to masz 4x4 czy nie???, zajrzyj pod samochód i będziesz wiedział.

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez cherman
        ESP - redukowanie mocy przekazywanej na koła napędowe przez zredukowanie mocy silnika
        to jest ASR. ESP to stabilizacja toru jazdy poprzez przyhamowanie któregoś z kół. np. Skręcasz samochód dynamicznie w lewo, a on bezwładnie jedzie prosto to przyhamuje lewe tylne koło i już skręca poprawnie.
        Zamieszczone przez cherman
        przy ruszaniu odczuwalny jest zgrzy
        to jest EDS czyli elektroniczna blokada mostu, ale to chyba na przód działa nawet przy 4x4

        Komentarz


        • #5
          No i wszystko się wyjaśniło... choć mój polecony mechanik sugerował już wymianę pompy ABS, udałem się do firmy bardziej renomowanej (AutoArs - Szczecin, Krakowska). Tam po oględzinach okazało się, że czujniki ABS sa źle zamontowane (dokładnie przyklejone, a nie przykręcone) i mają nierówną odległość od pierścieni ABS. Z tą komputer głupiał gdy ruszałem. Do końca nie wiadomo co chciał zrobić, ale efektem było to, że mprzyhamowywał tylne koło.

          Wyjaśniło się również co mam w samochodzie - ABS+EDS.
          _________________

          Octavia II: BSE 1.6 MPI 102 KM
          Octavia III: CHPA 1.4 TSI 140 KM
          _________________

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez cherman
            ASR - blokowanie hamulcami kół napędowych w celu poprawienia trakcji
            ESP - redukowanie mocy przekazywanej na koła napędowe przez zredukowanie mocy silnika
            Ktos ci niezłych głupot naopowiadał
            Działanie ASR polega na zdjęciu przez sterownik komputera części momentu obrotowego przekazywanego na koła (czyt. chwilowym osłabieniu mocy silnika), tak aby pozostawały one na granicy przyczepności i było możliwe ruszenie z miejsca bez buksowania kołami w miejscu. ASR działa również podczas jazdy i też gdy wykryje poślizg kól napędowych to tak steruje momentem obrotowym przekazywanym na te koła że pozostaja one na granicy przyczpności ale nie buksują. Podczas pracy ten system nie korzyta z pomocy układu hamulcowego.

            Jeśli zaś chodzi o ESP to tu podstawowe naczenie ma sterownik ABS, bo przez niego, do poszczególnych kół (WSZYSTKICH), płyną impulsy mówiące które z kół należy przychamować (tu pracują hamulce!!) aby auto powróciło na zadany tor jazdy. ESP nie redukuje mocy silnika a jedynie przychamowuje poszczególne koła. Moc silnika redukowana jest podczas pracy układu ASR.

            P.S. Jesli nie masz włacznika/wyłacznika ESP to nie masz tego systemu. Masz zapewne tylko ABS, ASR i EDS
            Czarny Elegance

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez cherman
              P.S. Jesli nie masz włacznika/wyłacznika ESP to nie masz tego systemu. Masz zapewne tylko ABS, ASR i EDS
              ESP i ASR jest na tym samym właczniku/wyłaczniku tylko w zależności co jest taki napis widnieje czyli albo ESP albo ASR

              Komentarz


              • #8
                Tytułem uzupełnienia - w przypadku samochodów z ESP jego wyłączenie powoduje także dezaktywację ASR

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez rogoz
                  Tytułem uzupełnienia - w przypadku samochodów z ESP jego wyłączenie powoduje także dezaktywację ASR
                  U mnie nie ma żadnego włącznika i kontrolki od ESP/ASR. Spece z warsztaty podłaczyli kompa do sterownika, a ten wypluł z siebie informacje o zawartych w aucie systemach - wyszło, że tylko EDS jest.
                  _________________

                  Octavia II: BSE 1.6 MPI 102 KM
                  Octavia III: CHPA 1.4 TSI 140 KM
                  _________________

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X